Λίγα λόγια για εισαγωγή

Καλώς ήλθατε στο CodeWeek@eeyem, ένα σεμινάριο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να μάθουν σχετικά με τον προγραμματισμό και το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch και να τα αξιοποιήσουν στη διδακτική πράξη. Επιπρόσθετος στόχος είναι να υποστηρίξει μια κοινότητα εκπαιδευτικών που θα επικοινωνούν για να ανταλλάζουν ιδέες, εκπαιδευτικό υλικό και εμπειρίες από την ένταξη του Scratch στο μάθημά τους.

Για το σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε η σειρά μαθημάτων που προσφέρει:
● μία σειρά από εισαγωγικά μαθήματα στον προγραμματισμό με το Scratch που πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως και
● το κατάλληλο περιβάλλον για επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των συμμετεχόντων.

Τα μαθήματα στο Codeweek παρέχονται με την μορφή βίντεο (αλλά και μορφή κειμένου) όπου βήμα βήμα εξηγούν έννοιες σχετικές με τον προγραμματισμό ενώ ταυτόχρονα δίνουν παραδείγματα για εφαρμογή στην σχολική τάξη. Επίσης υπάρχουν ασκήσεις αυτοαξιολόγησης και δραστηριότητες με αξιολόγηση ομότιμων (δηλαδή από άλλους συμμετέχοντες).

Η υλοποίηση των μαθημάτων θα ξεκινήσει στις 15 Οκτωβρίου 2015, είναι δωρεάν και μπορεί να συμμετέχει οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός χωρίς να υπάρχουν γνωστικά προαπαιτούμενα.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες οφείλουν:
1. να απαντήσουν ανώνυμα σε 2 ερωτηματολόγια,
2. να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Scratch και να διαμορφώσουν το προφίλ τους,
3. να δημοσιεύσουν τις απαντήσεις τους για 4 δραστηριότητες σε Scratch,
4. να δουν και να αξιολογήσουν έργα άλλων συμμετεχόντων,
5. να δημοσιεύσουν μια πρόταση διδασκαλίας με χρήση του Scratch σε μάθημα της ειδικότητάς τους.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής 25 ωρών από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Σας καλωσορίζουμε λοιπόν στο σεμινάριο και σας ευχόμαστε καλό ξεκίνημα.

Το υλικό που παρέχεται στα εξ' αποστάσεως μαθήματα αποτελεί μέρος του έργου Scratch 4 Teachers

Η ομάδα του CodeWeek@eeyem

Εισαγωγή στο Scratch

Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό:
1. θα γνωρίσετε τι είναι προγραμματισμός και τι γλώσσα προγραμματισμού
2. θα έρθετε σε μία πρώτη επαφή με το Scratch και θα δείτε έργα που έχουν υλοποιηθεί με αυτό
3. θα δημιουργήσετε λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu




☛ Στη συνέχεια δείτε εδώ: http://goo.gl/ATgSr7 έναν πολύ σύντομο οδηγό του Scratch φτιαγμένο σε Scratch!

Επίσης επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε έργα που έχουν δημιουργηθεί στο Scratch:

1. Ο περιοδικός πίνακας

2. Πιάνο

3. Seasons Tree

4. Επίλυση εξισώσεων 2ου βαθμού

5. Ήλιος, Γη, Σελήνη και μία συλλογή με προσομειώσεις φυσικής/a>

6. Κουίζ Ιστορίας, Γεωγραφίας και Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής


Δραστηριότητα

Για κάθε χρήστη που έχει λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu υπάρχει μία σελίδα με το προφίλ του, ακριβώς όπως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το προφίλ αυτό βρίσκεται στη διεύθυνση http://scratch.mit.edu/users/το_όνομα_χρήστη. Για παράδειγμα το προφίλ του χρήστη scratch4teachers βρίσκεται στη διεύθυνση: http://scratch.mit.edu/users/scratch4teachers

Εφόσον έχετε γραφτεί στο http://scratch.mit.edu βρείτε την δική σας σελίδα προφίλ, συμπληρώστε μερικές πληροφορίες σχετικές με εσάς και βάλτε μια όμορφη εικόνα για το προφίλ.

Σημείωση: Ίσως να χρειαστεί να συνδεθείτε στον λογαριασμό (αν δεν το έχετε κάνει ήδη): πατήστε πάνω δεξιά το κουμπάκι "Σύνδεση" και δώστε τα στοιχεία (όνομα χρήστη και κωδικό) που επιλέξατε κατά την εγγραφή σας.

Ξενάγηση στο Περιβάλλον Εργασίας

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:
1. γνωρίζετε τι είναι το Scratch
2. έχετε δημιουργήσετε λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu

Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα: γνωρίσετε το περιβάλλον εργασίας του Scratch



Πρώτη επαφή: Γεια σου

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:
1. γνωρίζετε το περιβάλλον εργασίας του Scratch
2. έχετε δημιουργήσετε λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu

Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα: δημιουργήσετε και θα αποθηκεύσετε το πρώτο σας έργο στο Scratch





Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης

Δημιουργήστε ένα νέο έργο. Χρησιμοποιώντας περισσότερα τουβλάκια από την κατηγορία "Όψεις" φτιάξτε το παρακάτω σενάριο στο γατάκι σας. Εκτελέστε το έργο και αποθηκεύστε το με όνομα “Βράδιασε”.

Προτεινόμενη Λύση

Τα πράγματά μου

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:

1. έχετε ενεργό λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu

Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:

1. δημοσιεύετε έργα που έχετε δημιουργήσει στο scratch
2. δημιουργείτε συλλογές έργων
3. προσθέτετε έργα σας σε συλλογές





Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης

Άσκηση 1

Ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες να δημοσιεύσετε το έργο που φτιάξατε στην ενότητα 2.3 και προσθέστε το στην συλλογή αυτή: http://scratch.mit.edu/studios/1612234

Άσκηση 2

Δημιουργήστε ένα νέο έργο με όνομα "Λίγα λόγια για μένα". Βάλτε το γατάκι να λέει κάποια πράγματα για σας: το όνομά σας (όχι το επώνυμο, δεν είναι ανάγκη), την περιοχή που ζείτε, το σχολείο σας. Να θυμάστε ότι για να αποθηκευτεί πρέπει πρώτα να έχετε συνδεθεί με τα στοιχεία του λογαριασμού σας. Δημοσιεύσετε και προσθέστε το έργο στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/1612280

Προτεινόμενη Λύση άσκησης 2

Άσκηση 3

Μπείτε στην συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/1612280, δείτε έργα των συναδέλφων σας και αφήστε ένα σχόλιο σε κάποιο ή κάποια από αυτά.

Table of Contents