Codeweek


Τίτλος Έργου

Διήμερο Εργαστήριο Προγραμματισμού τρίωρης διάρκειας  στο πλαίσιο συμμετοχής του ΕΕΥΕΜ/ΕΑΠ στην Εβδομάδα Κώδικα «CODEWEEK» της Ευρώπης

Περιγραφή

Το Ε.Ε.Υ.Ε.Μ. συμμετέχοντας στην εβδομάδα κώδικα στην Ευρώπη διοργάνωσε διήμερο εργαστήριο προγραμματισμού τρίωρης διάρκειας το οποίο διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Πάτρα. Το εργαστήριο απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης κάθε ειδικότητας αλλά και σε μαθητές. Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η επιμόρφωση των συμμετεχόντων πάνω στις νέες τάσεις στο χώρο της διδακτικής του προγραμματισμού και η επίδειξη εργαλείων τα οποία μπορούν να εντάξουν οι τελευταίοι στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το εργαστήριο Προγραμματισμού απαρτίστηκε από τρείς ενότητες.

1η ενότητα: Κατά τη διάρκεια της ενότητας αυτής, πραγματοποιηθηκε εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού JavaScript, τη λεγόμενη και γλώσσα του διαδικτύου. Η JavaScript εκτελείται εκτός από τους μοντέρνους φυλλομετρητές (Chrome, Firefox κ.α.) και σε εξυπηρετητές, έξυπνες συσκευές ακόμη και σε ρομπότ. Στόχος της ενότητας αυτής είναι η παρουσίαση μιας διαφορετικής προσέγγισης στην διδακτική διαφόρων εννοιών, όπως της έννοιας της μεταβλητής και των δομών επανάληψης αλλά και πιο σύνθετων εννοιών όπως αυτή της συνάρτησης και της αντικειμενοστρέφειας. Παρουσιάτηκαν οι δυνατότητες των DevTools των φυλλομετρητών αλλά και η χρήση τους στη διδακτική βασικών και προχωρημένων εννοιών προγραμματισμού σε μαθητές.

2η ενότητα: Κατά τη διάρκεια της ενότητας αυτής, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των πιο διαδεδομένων online playgrounds για JavaScript, HTML και CSS. Σκοπός είναι να μπορεί ο εκπαιδευτικός, μετά την ολοκλήρωση της ενότητας αυτής να κατανοήσει τη χρησιμότητά τους κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

3η ενότητα: Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ενότητας του εργαστηρίου, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση της γλώσσας Προγραμματισμού Scratch και των εξειδικευμένων λειτουργιών της. Παρουσιάστηκαν εφαρμογές που αφορούν τον προγραμματισμό μικροελεγκτών (Arduino), μικροεπεξεργαστών (Raspberry pi) καθώς και της κάμερας Microsoft Kinect με τη γλώσσα Scratch.

Κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων δόθηκε πρόσβαση σε όσους επιθυμούσαν στο online εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος scratch for teachers. Σε όσους εκπαιδευτικούς ολοκλήρωσαν επιτυχώς το σεμινάριο (3 ώρες διά ζώσης και 22 ώρες εξ’ αποστάσεως), χορηγήθηκε Βεβαίωση Παρακολούθησης 25 ωρών.

Πρόγραμμα εργαστηρίων:

  • Εργαστήριο 1 (Αριθμός ατόμων: 25): Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015, 9 π.μ. – 12 π.μ.
  • Εργαστήριο 2 (Αριθμός ατόμων: 25): Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015, 12 π.μ. – 3 μ.μ.
  • Εργαστήριο 3 (Αριθμός ατόμων: 25): Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015, 9 π.μ. – 12 π.μ.
  • Εργαστήριο 4 (Αριθμός ατόμων: 25): Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2015, 12 π.μ. – 3 μ.μ.

Επιστημονικός Υπεύθυνος

Βασίλειος Βερύκιος, Καθηγητής ΣΘΕΤ/ΕΑΠ

Διοργανωτές

Χρονική Διάρκεια Έργου

Διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Πάτρα, στις 15 και 16 Οκτωβρίου 2015 (2 ημέρες)

Άξονας - Πρόγραμμα Χρηματοδότησης

codeweek.eu – Συμμετοχή με ίδια μέσα

Ιστότοποι

Συλλογή Φωτογραφιών

DSC_0088
DSC_0089
DSC_0090
DSC_0091
DSC_0092
DSC_0093
DSC_0094
DSC_0100
DSC_0102
DSC_0103
DSC_0104
DSC_0109
DSC_0107
DSC_0120
DSC_0122
DSC_0130